Monday, May 21, 2007

















Tom Waits - Orphans|Brawlers, Bawlers & Bastards (3CD)


Tom Waits er en gammel traver, han har holdt på siden tidlig på 70-tallet, og spiller en blanding av jazz, blues, rock og så vidare. Waits har en veldig særpreget stemme, en rusten og gneldrete sådan, til frustrasjon for noen, til glede for andre.

Fyren har ikke gitt seg enda, og ga i 2006 ut trippel-CDen "Orphans", omkring 2 timer med musikk. Her finner du mye rart, alt fra den litt poppete jazzrockete "Lie to Me", til opplesningen "Army Ants", til den mer politiske "Road to Peace".

Jeg syns CDene er nokså fornøyelige, til tross for at jeg ikke er vant til å få over 50 sanger av samme artist, deis i fanget. Noen sanger blir litt slitsomme, men jeg synes mye av det er sjarmfull og kos musikk.

Dette er nok et knippe sanger for de spesielt interesserte, men jeg velger allikevel å strekke meg til å gi "Orphans - Brawlers, Bawlers & Bastards" en Tommel opp.

Sanger verdt å sjekke ut - "Lie to Me", "Road to Peace", "Books of Moses".

No comments: