Thursday, August 30, 2007
















Rudi Myntevik - Hvem har du alltid vært

Lovsangsguruen fra Bergen har flyttet oversjøs, nærmere bestemt London, og har fått med seg en gjeng engelskmenn på denne plata. At bandmedlemmene ikke er norske hindrer ikke Rudi i å skrive på morsmålet sitt, og det med sitt særegne enkle og ærlige språk.

"Hvem har du alltid vært" har noen bra sanger, men til tross for at det mer eller mindre er en såkalt "lovsangsplate", og det kanskje ikke er musikken man "burde" fokusere på, så synes jeg ikke akkurat dette er spennende. Som sagt er det høydepunkter, og også noen meget bra tekster, men godeste herr Myntevik klarer ikke å fange meg på en måte jeg gjerne skulle ønske.

Mulig jeg kan komme til å skifte mening etter hvert, men det inntrykket jeg sitter igjen med nå er, Mjoa, selv om et par av sangene på CDen står til en Va bra.

Sanger verdt å sjekke ut - "Verdens håp", "Stillhet".

No comments: